LA Times apologizes; Diddy didn’t done did Pac!

That’s a Big Pac!

We’re a little late on this (sorry, tech reasons), but after the Los Angeles Times reported recently that the death of rapper Tupac Shakur was the result of an ordered hit by Bad Boy exec Sean Combs Puff Daddy P. Diddy Walter Lee Younger Diddy (but still P. Diddy in the U.K. and New Zealand) … where was I? Oh yes, the LA Times debacle. So after the story was published, the Smoking Gun did some snooping of their own, and lo and behold, it turns out the LA Times reporter Chuck Philips pulled a Dan Rather.

It turns out Philips was given fake FBI documents implementing Combs err…Diddy. Philips’ source? An un savory character by the name of James Sabatino, who coincidentally, kind of resembles Bobby Hill of The King of the Hill fame.

The paper has caught a lot of heat in the past few hours, and Philips and deputy managing editor Marc Duvoisin has since issued an apology.

In tribute to the two musical giants…uh, uh, yeah, uh…actually, why don’t I do this instead:

More reads:
Claim: LAT’s Shakur story was based on fabricated FBI reports (Romenesko)
Tracing the hip-hop wars/Philips and editor apologize for Shakur story (LA Observed)
‘LAT’ Comes Correct About Their Bogus Tupac Story (Defamer)

Advertisements

Leave a comment

Filed under Bad Journalism, Journalistic Integrity, LA Times, Media

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s